Numărul proiectului: 101087107
Durata proiectului: 01/01/2023 – 31/12/2025
Transformarea digitală rapidă a influențat educația, munca și viața, iar pandemia Covid-19 nu a făcut decât să evidențieze și mai mult divergențele legate de digitalizare în anumite teritorii, în special între zonele urbane și rurale, precum și nevoia de inovare în educație pentru a răspunde acestor provocări.
Din acest motiv, Our Digital Village își propune să intervină în zonele rurale prin promovarea dobândirii de competențe digitale și transversale, pregătind oamenii să facă față provocărilor viitorului. Aceasta va face acest lucru prin co-crearea de conținut educațional de înaltă calitate, care să răspundă nevoilor contextului local, asigurând în același timp transformarea pe termen lung către digitalizare prin sensibilizarea activă a tuturor nivelurilor societății.
Prin intermediul atelierelor de autoanaliză, va fi explorată motivația intrinsecă pentru schimbare și vor fi identificate nevoile fiecărui context local. Acestea vor fi luate în considerare în timpul coproiectării materialelor educaționale, urmată de o formare pentru profesori și formatori pentru a le asigura capacitatea de a pune în aplicare activitățile coproiectate cu elevii lor.
Grupuri țintă
– Instituții de învățământ
– Profesori/formatori ai instituțiilor de învățământ și personalul didactic al organizațiilor comunitare
– Cursanți școlari și adulți
– Factorii de decizie și părțile interesate
Rezultate
Analiza participativă a contextului în zonele rurale vizează inițierea unui proces de autoanaliză în zonele rurale prin intermediul abordării maieutice reciproce pentru a identifica nevoile specifice contextului, a crește motivația și a sensibiliza cu privire la importanța și potențialul competențelor digitale și transversale necesare pentru piața muncii, educație și viața socială actuale și viitoare. După crearea „comunităților satelor digitale” formate din instituții de învățământ, autorități locale și factori de decizie din zonele rurale ale țărilor de implementare, se vor organiza ateliere de autoanaliză cu grupurile țintă care fac parte din comunitatea satelor digitale:
cel puțin 10 cadre didactice (profesori, formatori, educatori din diferite instituții de învățământ sau organizații comunitare; poate fi inclus și personalul tehnic sau administrativ)
cel puțin 10 elevi (de la gimnaziu în sus – sunt incluși și elevii VET)
cel puțin 10 cursanți adulți (sau alți cursanți care nu sunt incluși în sistemul școlar)
cel puțin 1 responsabil politic în domeniul educației (municipalitate, guvern regional sau național)
Procesul de autoanaliză va consta în cicluri de ateliere naționale pentru a discuta despre zona rurală, modul în care este trăită de locuitorii săi, starea actuală în ceea ce privește dezvoltarea competențelor digitale, specificul fiecărui grup țintă care se concentrează asupra competențelor digitale și pentru a identifica nevoile comune în lumina unui dialog deschis între grupuri care altfel nu și-ar face timp să asculte sau să cunoască nevoile celorlalți, sporind astfel gradul de conștientizare, înțelegere și sentimentul de comunitate.
Rezultatele atelierelor vor fi rezumate după ciclul complet în fiecare țară, subliniind nevoile apărute și într-un articol științific cuprinzător despre procesul de autoanaliză prin RMA și rezultatele în fiecare zonă rurală respectivă.
Manual și cadru metodologic privind RMA pentru analiza contextului în vederea transformării digitale: Manualul actual este unul dintre documentele de bază care au sprijinit punerea în aplicare a atelierelor de autoanaliză în zonele rurale. Documentul oferă informații despre viața lui Danilo Dolci, o prezentare generală a abordării maieutice reciproce și informații practice privind punerea în aplicare a atelierelor, oferind astfel instrumente și sugestii pentru formatorii maieutici în această primă fază a implementării proiectului. Manualul a funcționat ca o referință pentru toți coordonatorii maieutici în timpul ciclurilor de ateliere și este o resursă pentru viitorii formatori sau cercetători care doresc să creeze schimbări în educație și sensibilizare prin procese participative și ateliere de autoanaliză în afara proiectului.
2. Co-proiectare a kitului de activități și a instrumentelor de evaluare ale satului nostru digital
Satul nostru digital își propune să creeze materiale educaționale printr-un proces de coproiectare, care sunt adaptabile la diferite contexte educaționale și geografice, cu scopul de a consolida competențele digitale și transversale ale profesorilor, formatorilor și cursanților, dezvoltând în același timp instrumente dedicate pentru evaluarea și monitorizarea calității și transferabilității scenetelor în timpul fazei de testare. Rezultatele procesului de proiectare codificată între experții RMA, experții TIC, profesorii și formatorii din zonele rurale vor fi un instrument interactiv online și imprimabil – kitul de activități Our Digital Village, care include activități TIC practice sub forma unor provocări TIC și orientări pedagogice pentru punerea în aplicare a acestor activități în clasă.
Prin coproiectare, se asigură că materialele elaborate vor corespunde nevoilor, dorințelor și ideilor identificate în timpul procesului de autoanaliză, dar și cerințelor curriculare naționale sau politicilor sau orientărilor naționale prin solicitarea contribuției directe a profesorilor și formatorilor din fiecare țară.
Setul de activități se adresează profesorilor și formatorilor din educația formală și non-formală și va include 4 secțiuni:
3. Formare și cursuri TIC în comunitățile satului digital
Pentru a testa și evalua kitul de activități „Our Digital Village” cu profesori și formatori, vor fi puse în aplicare activități de formare și cursuri TIC în instituții de învățământ și localități comunitare din zonele rurale:
Leave a Comment